fredag

Baby kort med en liten Tutorial


Baby kort

I dag kommer ett Norskt innlegg fra meg =) Her har jeg laget ett vintage baby kort med produkter fra Kjøpsvik bokhandel og Kreativ Scrapping, mine to favorittbutikker. Har bevist latt være å bruke tekst, da jeg ønsker at kjøper kan bestemme selv om det skal være til dåp, fødsel e.l.



Flere har spurt meg om hvordan jeg får til å få bilde til å se gammelt ut, å her skal jeg prøve å forklare det så godt jeg kan, det er kjempelett =)

Tutorial

1. Start aller først med å skjære ut bildet du ønsker å "foreldre"
2. Ta deretter fram nødvendig utstyr, jeg bruker 2 stk. distressing tools for hver av fargene, Antique linen distress ink pute, og Walnut Stain distress ink pute. 

3. Du begynner FØRST med Antique linen puta, start i hjørnene og påfør sverten med små sirkelbevegelser inn mot midten. Når du har svertet alle 4 hjørnene Går du over på midten, her sverter du i små sirkelbevegelser fra midten og ut. Da vil resultatet bli som på bildet du ser ovenfor.

 4. Deretter bytter du sverte og bruker Walnut stain. Her tar du den lengste siden av distress ink tool og bruker små sirkelbevegelser BARE ca 1 cm inn på motivet, avhengig av hvor stort du har printet det ut.
5. Motivet vil da se sånn ut. Nå er bildene mine uklare, da jeg ikke har noe lys på hobbyrommet - men det kommer ;)

6. La motivet ligge litt på tørk, så tar du ønsket farge med distress marker og fargelegger lissene (du kan også bruke vanlig tusj, blyant m.m.)

7. Sånn ser det endelige resultatet ut. Her har jeg brukt fargen Tumbled glass. Håper noen av dere kanskje drar nytte av denne tutorialen, å har dere spørsmål, er det bare å fyre løs, hihi.

Ha en fin kveld =)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your comment, i really appreciate all comments <3

Tusen takk for din kommentar, setter UTROLIG stor pris på alle kommentarer. <3